Retourneren mét verzekering

Beste klant,

Lees altijd eerst het  retourprotocol wat wij hebben. Wil je vanuit daar een retourlabel met verzekering lees dan onderstaande goed door.



Bij retour sturen kan er altijd wat gebeuren met het pakket, daarom raad Y&M Home Creations hun klanten aan om de zending bij retournering te verzekeren. Diverse verzendmaatschappijen bieden wel een verzekering aan, maar daar zitten veel haken en ogen aan. Dit is de reden dat Y&M Home Creations een extra service aanbied om via hun een verzekering af te sluiten bij het retourneren van het pakket. Natuurlijk sta je vrij om ook via een andere manier een pakket te retourneren met een eventuele verzekering. Let dan wel extra op de kleine letters als je via een andere manier je pakket verzekerd. Daarnaast kunnen de kosten een stuk hoger uitkomen als je het via een andere partij doet.

 

Y&M Home Creations heeft als ondernemer ervoor gekozen alle retour met vervoersmaatschappij DPD te doen, houd hier rekening mee! Via https://www.dpdgroup.com/nl/mydpd/parcel-shops kan je het servicepunt / pick-up Parcel shop zoeken die voor jou het makkelijkst is.

Voordat je een pakket verzekert met de service van Y&M Home Creations, is het belangrijk om de volgende voorwaarden goed door te nemen én op te volgen. Op het moment dat je gebruik maakt van de verzekering, ga je automatisch akkoord met de voorwaarden. Ten alle tijden is de consument verantwoordelijk voor het goed verzenden van een retour en kan ondernemer op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld. Ondernemer is niet verantwoordelijk voor eventueel fout aangeleverde pakketten. Als onderstaande voorwaardes niet zijn opgevolgd vervalt ook direct de verzekering en daardoor ook uitbetaling bij eventuele schade/ verlies / breuk.

Voordat de consument de ondernemer een aanvraag instuurt voor label met verzekering heeft de consument goed de voorwaardes gelezen van de verzekering en maakt de consument eerst een aantal foto's. Zonder deze foto's kan de ondernemer helaas niet de aanvraag voor verzenden met verzekering in behandeling nemen. Deze foto's heeft de ondernemer ook nodig als er wat gebeurt met het pakket en jij als consument aanspraak wilt maken op de verzekering. 

1. Foto's van alle producten die retour gestuurd worden!
Deze zijn nodig zodat ondernemer kan zien dat alle artikelen geen schade hebben voordat ze retour gestuurd worden. Maak foto's van alle kanten. 
2. Foto's van het pakket:
- Binnenkant doos inclusief beschermmateriaal.
- Hoe je de producten hebt ingepakt in de doos.
- Buitenkant doos inclusief hoe het dichtgetapt is.


 

Aanvraag retourlabel inclusief verzekering

Wilt de consument gebruik maken van verzekering, dan stuurt de consument Y&M Home Creations een e-mail. De andere mail komt dan te vervallen (die bij het gewone retourprotocol staat) De kosten van deze verzekering zijn €2,00 per pakket (NL, BE en DE) Voor de andere landen is het op aanvraag: Dit bedrag is ongeacht het factuurbedrag wat consument retourneert. Deze kosten zijn bovenop de normale retourkosten.


Mailadres: Y&M Home Creations: retour@ymhomecreations.nl
Onderwerp: Retourlabel aanvragen met verzekering.

Graag ontvangt Y&M Home Creations onderstaande informatie: 
(Kopieer onderstaande en vul in)

- Naam: __________________
- Adres: __________________
- Postcode + Plaats: __________________
- Land: __________________
- Telefoonnummer: __________________
- Ordernummer: __________________
- Het betreffende artikel / artikelen: __________________
- Reden retour: __________________


- Ik ga akkoord met alle voorwaarden die de verzekering heeft gesteld.
- Bovenstaande gevraagde foto's heb ik in de bijlage erbij gedaan. 
- Datum akkoord met de voorwaarden v.d. verzekering: __________________


Met vriendelijke groet.
Naam consument
__________________


Zodra ondernemer de e-mail van de consument heeft ontvangen met alle ingevulde informatie & de foto's zal ondernemer het retourlabel mét verzekering aanmaken en wordt deze via de e-mail gestuurd worden naar consument. Deze kan consument dan gebruiken voor het pakket. Label is 5 dagen geldig! 

 


Voorwaarden verzekering

Onderstaande voorwaardes zijn de voorwaardes die de verzekering eist. Y&M Home Creations heeft als ondernemer hier zelf géén invloed op, ondernemer beschrijft deze voorwaardes, zoals de verzekering ook beschrijft.

Verpak een zending zorgvuldig in een stevige doos (passend bij de inhoud), met een goede buffer zodat het schokbestendig is. Stem de verpakking goed af op de kwetsbaarheid, het gewicht en de grootte van de inhoud. Zo verklein je de kans dat je pakket beschadigd of te laat geleverd wordt. 

Buitenverpakking

  • Gebruik de doos die ondernemer ook heeft gebruikt mits deze NIET beschadigt is. Is deze beschadigt dan is de consument zelf verantwoordelijk voor een goede stevige verzenddoos!
  • Moet consument een nieuwe doos gebruiken: De doos moet stevig zijn, het liefst met gestikte of geniete naden (niet alleen gelijmd). Consument kan de stevigheid van de doos controleren aan de hand van het certificaat van de fabrikant (meestal op één van de flappen aan de onderkant). De doos moet ook de (ongeveer) dezelfde afmeting hebben die ondernemer heeft gebruikt voor de verzending naar consument toe.
  • Sluit de doos zorgvuldig met heavy-duty tape (liefst versterkt) en breng minimaal drie stroken aan op de boven- en onderkant van de doos, zodat de middelste naad en de zij naden dicht zitten. Er ontstaat dan een H van tape.
  • Zorg dat het tape BREEKBAAR goed inzicht is! Consument schrijft desnoods het ook nog op de doos! BREEKBAAR / FRAGILE / DEZE KANT BOVEN!
  • De doos moet straks getapt zijn. Net zoals de ondernemer de doos ook bij de consument aflevert! Sluit je de verzenddoos niet goed af en er is breuk ben je NIET VERZEKERD! Ondernemer is niet aansprakelijk hoe de consument de verzenddoos is en ook niet hoe die getapt is. 

Binnen verpakking

  • Gebruik zoveel mogelijk de bescherming die ondernemer ook heeft gebruikt!
  • Gebruik ter opvulling en bescherming van de inhoud materiaal met een hoge dichtheid. Schuimvlokken en proppen papier zijn niet goed geschikt, omdat ze onder het gewicht worden platgedrukt. Op maat gemaakt golfkarton of inzetstukken van piepschuim werken beter en geven stijfheid aan de doos. Gebruik desnoods lege andere dozen die stevig zijn zoals een oude schoenendoos.

Accessoires verpakking

  • Gebruik zoveel mogelijk de bescherming die ondernemer ook heeft gebruikt!
  • Gebruik de doos van de accessoires nooit als verzenddoos (mits de ondernemer dat ook zelf heeft gedaan)
  • Breekbare accessoires dienen goed ingepakt te zijn. Zoals de ondernemer ook doet. Eerst goed verpakken in de doos van de accessoire en daarna weer goed verpakt in de verzenddoos. 

Adressering

  • Zorg ervoor dat het adres van de ontvanger, in dit geval de ondernemer, op de doos staat vermeld. Plak het label over het label wat ondernemer heeft gebruikt.
  • Zorg dat je aan de buitenkant niet kunt herleiden wat er in de doos zit. Een pakket mag niet voorzien zijn van een label dat de inhoud van het pakket beschrijft. Het mag ook niet op de doos staan. Zorg er wel voor dat benodigde documentatie wordt toegevoegd. (Het retourformulier waar ook op staat wat er in zit)
  • Plaats het label op de grootste zijde van het pakket. Zorg ervoor dat er geen andere labels overheen zijn geplakt. Plak de label over de oude label heen.
  • Het etiket dient leesbaar te zijn en de barcode dient te kunnen worden gescand.


Vervoersmaatschappij voor deze verzekering

Ondernemer maakt voor deze verzekering alléén gebruik van de pakketservice van DPD! Deze verzekering kan dus ook alleen gebruikt worden via DPD Servicepunten / Pick-Up Parcelshops!

DPD biedt zelf ook een verzekering aan bij pakket versturen maar daar is veel uitgesloten zoals glas / keramiek etc. daarom bied ondernemer deze extra service aan! 
PostNL & DHL heeft ook de optie voor een verzekering maar dan zijn de kosten een stuk hoger en als het zoekraakt of kapot gaat is het 1 grote rompslomp en krijg je een paar euro terug (gaat namelijk per kilo) Uiteraard ben je zelf zo vrij om eventueel gebruik te maken van hun.

 

Voorwaardes Y&M Home Creations

1. Als je toch besluit om dit label NIET te gebruiken is ondernemer genoodzaakt om wel de gemaakte kosten in rekening te brengen.
2. Retourkosten (Verzendlabel) & de verzekeringskosten worden in mindering gebracht door ondernemer bij het afhandelen van het ontvangen bedrag bij retour.
3. De consument blijft wettelijk verantwoordelijk voor het verzenden van retour naar ondernemer tot het pakket is afgeleverd bij ondernemer. Ook al wordt het label aangeboden door de ondernemer. 
4. Ondernemer bied dit als extra service aan, maar uiteraard is de consument vrij voor retourneren op hun eigen manier.



Uiteraard hopen wij, als ondernemer, dat jouw bestelling direct goed is en dat je er veel plezier van mag hebben Wij proberen om bij alle aangeboden woonaccessoires zoveel mogelijk foto's en informatie te plaatsen om zo min mogelijk retours te vermijden. Alle producten worden ook op kwaliteit gecontroleerd. Maar als het dan toch niet zo is, zoals je misschien verwacht had dan hopen wij, dat wij op deze manier zo duidelijk mogelijk geweest te zijn om jouw deze extra service aan te kunnen bieden. Wij willen juist als ondernemer eerlijkheid & openheid creëren. En willen jou, als consument, ook beschermen tegen bepaalde tegenslagen.


Met vriendelijke groet,
John
Team Y&M Home Creations

Y&M Home Creations, Kastanjelaan 20, 2351NG Leiderdorp, Nederland
KVK: 81514069 | BTW: NL003572716B62