Jaarlijkse Herkeuring WebwinkelKeur


Herkeuring Y&M Home Creations - WebwinkelKeur - GOEDGEKEURD!

📢 Tijd voor een herkeuring voor Y&M Home Creations

Het is weer tijd voor ons om weer een herkeuring aan te vragen.
Wij zitten al van begin af aan bij WebwinkelKeur omdat wij het erg belangrijk vinden dat wij aan onze klanten kunnen laten zien dat wij echt alle regels vanuit de wet naleven en om betrouwbaarheid uit te stralen.
  
Webwinkelkeur is een webshop keurmerk & reviews voor eerlijke ondernemers.
Dit is tegenwoordig heel belangrijk! Zeker omdat er ook best nog veel gesjoemeld word met regels en niet naleven van door de wet aangemaakte bescherming voor de klant. En helaas ook vele oplichters op internet zitten. 
 

De aanvraag voor herkeuring kwam vanmorgen binnen.
John heeft het direct aangevraagd. En  .....

WE ZIJN WEER GOEDGEKEURD 🎉

🎈  Daar zijn wij weer super trots op! 🎈
Want dat zegt dat wij aan alle wettelijke eisen | regels voldoen! 🥳 
Hoe fijn is dat om dat bevestigd te krijgen.
≿━━━━༺❀༻━━━━≾
Hieronder zullen we jou eens meenemen wat het eigenlijk allemaal inhoud.
Als klant is het ook wel eens goed om te weten hoe het gaat en waar ze allemaal op letten.

Hieronder grote stukken uit de mail die we dan krijgen vanuit WebwinkelKeur.

 

Hallo, leuk om te zien dat je nog altijd een lid bent van ons keurmerk.
Zoals je weet, willen we dat je winkel up-to-date is met de laatste wetten en regelgeving. Daarom dat we de optie aanbieden om je webwinkel elk jaar gratis te laten controleren. Om er zeker van te zijn dat je webwinkel aan alle eisen voldoet, vragen we je om je webwinkel voor een hercontrole aan te melden. Wij controleren dan je webwinkel en sturen een keuringsrapport via e-mail.

Na een succesvolle herkeuring de Super Juridisch Gecontroleerd Badge verschijnt op je ledenpagina. Deze blijft actief voor 12 maanden, tot dat je je opnieuw aanmeld voor een herkeuring het jaar erop. Dit laat je klanten zien dat je up-to-date bent met de wet- en regelgeving.

 

Deze punten zullen gekeurd worden:

Algemene Voorwaarden

De Algemene Voorwaarden moeten te vinden zijn en voldoen aan onze eisen; ze zijn van groot belang: met goede algemene voorwaarden voorkom je juridische conflicten. 

Privacy Statement

Bezoekers informeren over het gebruik van hun gegevens is heel belangrijk. En een dekkende Privacy Statement mag hierin niet missen. Het geeft jouw klanten duidelijkheid over hun rechten, jouw cookiebeleid en hoe data verwerkt wordt.
 • Klanten die persoonsgegevens achterlaten hebben rechten over deze gegevens. Volgens de huidige wet- en regelgeving zijn dit: Inzagerecht, Rectificatierecht, Recht op beperking van de verwerking, Recht op overdraagbaarheid, Recht van bezwaar en overige rechten. 

Dekkende Privacy Statement

Zorg ervoor dat jouw Privacy Statement bezoekers over de volgende punten informeert: • Geef aan hoe jouw cookies data opslaan (Cookie Statement). • Bezoekers van jouw website moeten hun vragen over je gegevensverklaring bij jou kwijt kunnen. Plaats daarom ook jouw contactinformatie • Het is belangrijk om aan te geven hoe jij en bedrijven namens jou om gaan met persoonsgegevens van jouw klanten.

Contact- en Bedrijfsgegevens

Graag zien we tenminste 2 directe contactmogelijkheden. Een telefoonnummer en een e-mailadres zijn verplicht. Daarnaast zou je nog een livechat kunnen toevoegen. Verder is het belangrijk dat de volgende bedrijfsgegevens buiten de juridische documenten voor de consument te vinden zijn op de 'Contact' of 'Over Ons' pagina, of op de homepagina in bijvoorbeeld de footer: - Adres - KvK nummer - BTW-ID nummer

Herroepingsrecht

Je dient informatie over de retournering in je Algemene Voorwaarden én op een eigen en aparte Retour pagina te vermelden. Klanten hebben wettelijk het recht om een product binnen 14 dagen na ontvangst aan te melden voor retour zonder opgave van reden. Na deze melding heeft de klant nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen. Maakt een klant gebruik van zijn retourrecht? Dan dien je het gehele orderbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen na de retour melding terug te storten. De kosten voor de retourzending mogen wel voor de rekening van de consument blijven, maar dit moet je wel aangeven! Geldt het herroepingsrecht niet bij bepaalde producten? Geef dat dan ook duidelijk aan. 

Klachtenregeling

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Je dient deze klachten informatie in je algemene voorwaarden te delen én op een eigen en aparte klachtenpagina op jouw website! 

Echtheid Reviews

Volgens de Europese Richtlijnen dien je sinds 28 mei 2022 als webwinkelier de echtheid van jouw reviews te kunnen garanderen. Webwinkelkeur heeft maatregelen getroffen om de echtheid van reviews te garanderen.

Bescherming via SSL

Het verzenden van persoonlijke gegevens moet worden beveiligd met behulp van SSL zoals vereist door de wet. Een SSL certificaat zorgt voor een veiligere online verbinding. 

Prijzen en extra opties

Volgens de wet moeten de prijzen inclusief BTW weergeven worden (inclusief en exclusief weergeven mag ook). Alleen wanneer het voor consumenten onmogelijk is om te bestellen mag je prijzen exclusief BTW weergeven. Prijzen op jouw website moeten helder en duidelijk zijn. Zo dienen aanvullende kosten bijvoorbeeld al op de product pagina’s getoond worden.

Het is niet toegestaan om optionele opties standaard aan te vinken. Hieronder vallen bijvoorbeeld verzekeringen, extra garanties, maar ook inschrijvingen voor nieuwsbrieven. Volgens de wet moet het voor klanten duidelijk zijn dat wanneer zij iets bestellen, zij een betalingsverplichting hebben. Een betaalknop met alleen de tekst 'bestellen' voldoet daarom niet meer aan deze eis.

Informatie over betaalverplichting

Informeer jouw klanten dat ze een betaalverplichting aangaan wanneer ze een bestelling plaatsen. 

Achteraf betaaloptie

Er wordt geadviseerd om de consument de mogelijkheid te bieden om minimaal 50% achteraf te kunnen betalen. Dit is wettelijk verplicht.

De perfecte plaatsing en tools van jouw keurmerk?

Vertrouwen en helderheid is belangrijk voor jouw bezoekers. Wil je bezoekers in staat stellen, zonder dat ze jouw webwinkel verlaten, klantervaringen en bedrijfsgegevens op te vragen? Door onze Sidebar op je website te plaatsen verhoog je het vertrouwen en kun je bezoekers dit aanbieden.

Verstuur je review-uitnodigingen?

Door ons keurmerk te installeren heb je de mogelijkheid om uitnodigingen voor reviews te versturen. Door proactief reviews te verzamelen voorkom je ook dat enkel ontevreden klanten reviews plaatsen en verhoog je vertrouwen. Sta achter je klantenservice en laat klanten ook voor je spreken. 

≿━━━━༺❀༻━━━━≾

 

 En op al deze punten zijn wij dus weer goedgekeurd! 🎉

 NEEM GERUST EENS EEN KIJKJE OP ONS ACCOUNT VAN WEBWINKELKEUR


Leuk als je een reactie achter laat.

Let op: opmerkingen moeten worden goedgekeurd voordat ze worden gepubliceerd.